Uitkomsten bewonersonderzoek Trivire 2024
Afgelopen zomer kregen onze bewoners opnieuw de gelegenheid om mee te doen aan ons jaarlijks bewonersonderzoek. Inmiddels zijn de cijfers bekeken, de antwoorden doorgenomen en de eerste conclusies getrokken. Ook de deelnemers die een presentje gewonnen hebben, zijn inmiddels blij gemaakt.
Veel huurders deden mee
Meer dan 11.000 huurders ontvingen een uitnodiging voor het digitale bewonersonderzoek. Hiervan vulden 3.896 huurders (33,28%) de vragenlijst in. Dat is zo’n 28% van al onze huurders. We zijn er heel blij mee dat er zoveel huurders ook dit jaar weer meededen.
Uitkomsten: gemiddeld een 6,9 voor de dienstverlening
De huurders geven de dienstverlening van Trivire gemiddeld een 6,9 als rapportcijfer, ruim voldoende dus.
Meer dan 2500 huurders beoordelen de dienstverlening van Trivire met een 7 of hoger. Zij geven net als voorgaande jaren aan vooral tevreden te zijn over de snelle afhandeling van klachten en reparatieverzoeken. Ze zijn goed geholpen door vriendelijke medewerkers. En zij vinden ons goed bereikbaar en aanspreekbaar.
De huurders die ontevreden zijn, geven juist het omgekeerde aan. Dit was de voorgaande jaren ook zo. Huurders die ons met een onvoldoende beoordelen, vinden dat afspraken niet worden nagekomen, ze moeten vaak terugbellen. Ze vinden ons onvriendelijk en vinden dat zij van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Aan de slag met de resultaten!
Hoewel een 6,9 natuurlijk een ruime voldoende is, zien we graag dat onze dienstverlening met een 8 of hoger beoordeeld wordt. We moeten dus aan de slag. We gaan de uitkomsten van het bewonersonderzoek de komende tijd nog eens goed bekijken om te zien waar we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Want alleen op die manier kunnen we nog meer van betekenis zijn.